Faq og EAN

FAQ

Hvordan kan I sælge produkterne så billigt?

Hos Prokooking importerer vi selv langt størstedelen af vores inventar til storkøkken direkte fra fabrikkerne. Vi har 10000 m2 lager og køber store mængder hjem af gangen og betaler varerne forud, for at opnå kontantrabatter. Dette sikrer os attraktive priser hos producenterne, samtidig med at speditionsomkostninger pr. enhed holdes nede. Via vores webshop system betaler kunderne deres varer forud med dankort / bankoverførsel. Således har vi heller ikke en kreditrisiko at tage i betragtning, når vi skal prissætte vores varer.

Vores forretningsmodel er baseret på webshop-modellen, hvilket medfølger, at vores omkostningsniveau er meget lavt. Vi har ingen kørende sælgere, dyre huslejer med centrale placeringer eller store markedføringsomkostninger til trykte kataloger og månedsmagasiner.  Vi ekspederer et stort antal ordrer pr. medarbejder og opnår en optimeringseffekt ved dette. Vi har et stort showroom og plukbutik i Danmark. Her får du også den personlige, professionelle og kompetente rådgivning til køb af produkter til dit storkøkken – og så har vi altid kaffe på kanden. Vi er aldrig længere væk end et telefonopkald. Kontakt os gerne for rådgivning og vejledning.

Vi leverer den rene vare – til den skarpeste pris. Det er derfor så mange foretrækker Prokooking

Hvor lang er leveringstiden og hvad er prisen for levering?

Vores  leveringer af storkøkkenudstyr kan ske fra dag til dag, men der kan også være længere leveringstid til udenlandske kunder. Vi har størstedelen af vores varer på lager, med få undtagelser. Eks. vil du opleve at de mange 100 varianter vi eks. har af stålborde ikke er på lager allesammen. Er din vare ikke på lager vil vi, kort tid efter din gennemførte bestilling, kontakte  dig med en forventet leveringstid og et alternativ som kommer tæt på, til hurtigere levering. Kan hverken leveringstiden eller alternativet accepteres bliver du naturligvis fritstillet for købet.

Prisen på levering afregnes på baggrund af den fragt-volumen, som webshoppen regner ud. Når du har tilføjet de ønskede køb, beregner systemet en fragtpris ud fra den samlede mængde du har tilføjet. Nogle gange vil du altså opleve at du ikke får en forøget fragtpris, ved at tilføje ekstra varer – hvis varerne kan pakkes sammen. Du trykker på indkøbskurven for at se fragtprisen.

Hvordan leveres varen?

Mindre forsendelser af udstyr til storkøkken bliver ekspederet af GLS, fx hvis det er mindre forsendelser på mellem 0 og 30 kg. Forsendelser derover bliver fragtet af et speditionsselskab. Leveringen afhænger af landet du bestiller fra. Vi anmoder altid fragtselskabet om at kontakte jer 30 minutter før de er på adressen. Kunden har ikke krav på at blive ringet op – og vi kan ikke udstede nogen garanti herfor. Forsendelser vil altid blive leveret med kantstenslevering. Ind- eller opbæring er ikke inkluderet, men kan tilkøbes INDEN vi afsender varen. Kontakt os for en pris på netop din opgave.

Jeg er privat, kan jeg købe hos jer?

Desværre forhandler vi udelukkende med erhvervskunder, de fleste af vores produkter kan dog købes på vores vores søsterside www.gastrobutikken.dk, såfremt du er privat.

Fragtskade på min vare – hvad gør jeg?

Det er vigtigt at der reklameres hurtigst muligt overfor fragtmanden. Som udgangspunkt skal enhver fragtskade anmeldes ved modtagelse og noteres på fragtbrevet eller nægtes modtagelse. Er dette ikke sket skal der påråbes en skjult skade. Tag billeder af udstyret og undgå at flytte varen, så er der størst sandsynlighed for at kunne godtgøre kravet overfor speditøren. Billeder og anmeldelse af skaden kan sendes til [email protected] med reference til booking nr. eller leveringsadressen, samt dato for levering.

Hvad gør jeg, hvis et produkt går i stykker?

Vi sælger kvalitetsudstyr til storkøkken. Hvis et produkt alligevel går i stykker kan du kontakte os under og også efter garantiperioden.  Det optimale er at fejlmelde via formularen på vores hjemmeside, idet vi så får alle oplysninger vi skal bruge. Vi bistår med råd og vejledning og har altid tæt kontakt med producenten, som er den bedste service-back-up, man kan forestille sig. Til glæde og gavn for vores kunder.

Vi har til de fleste af vores mest sælgende produkter komplette reservedelslagre liggende – og har vi ikke delen, så får vi dem med ekspresforsendelse fra vores leverandører eller plukker dem fra en lignende model. Vores dygtige servicefolk er også fantastiske til at finde midlertidige løsninger, så du undgår nedetider.

Er du i tvivl om garantiperioden kan du kigge på din faktura, samt læse om vores garantibetingelser her:

https://cateringinventar.dk/betingelser-og-garanti/

Jeg synes det er svært med industriopvaskemaskiner, hvad gør jeg?

Besøg vores søsterside: www.industriopvasker.dk